Altevita Chia semínka 500g

Chia semínka jsou významným zdrojem proteinů, kvalitních sacharidů, tuků, antioxidantů a vápníku.


  • (> 5 ks) Skladem
    Můžeme doručit do: 19.4.2021
169 Kč
Kategorie: Semínka
 

Obecně o Chiao semínkách

 

Chia semínka jsou drobné semínka šalvěje hispánské (Salvia hispanica), která roste v některých zemích Jižní a Střední Ameriky. Tyto semínka patří k tradičním potravinám a po dlouhé generace se pěstují v některých zemích již více než 4000 let. Aztékové používali chia semínka jako formu měny. Semena mají mírnou oříškovou příchuť a jsou lehce stravitelné.


Výživové vlastnosti Chiao semínek

 

Chia semínka jsou významným zdrojem proteinů, kvalitních sacharidů, tuků, z nichž má klíčové zastoupení nenasycená mastná kyselina omega-3 a vláknina. Semínka dále obsahují velké množství antioxidantů, vápník - 5x více vápníku než je v kravském mléce.

 

Kromě toho semínka obsahují železo, zinek, draslík, magnézium, fosfor a další důležité živiny jako vitamíny A, B, C a E.

Semínka jsou schopny významně snižovat hladinu cukru v krvi, protože napomáhají prodlužovat proces přeměny zkonzumovaných cukrů na glukózu.

 

Chia semínka jsou významným doplňkem pro sportovce, vegetariány, vegany, osoby s nadváhou a v neposlední řadě pro kojence, malé děti a také těhotné a kojící matky. Dále jsou vhodnou součástí jídelníčku při zvýšeném cholesterolu a na podporu zdraví a imunity. Konzumace chia semínek přispívá k lepšímu fyzickému výkonu. Semínka neobsahují lepek (gluten) a mohou být proto konzumovány i osobami s alergií na lepek.

Jak konzumovat Chia semínka

 

Semínka je vhodné před konzumací "nabobtnat" ve sklenici vody alespoň 15 minut. Vodu použijte studenou nebo teplou. Během rašení se napijí vody a budou lépe stravitelnější. Semínka je možné přidávat kromě vody i do džusů, salátů, kaší, jogurtu, polévek nebo do smoothies.

 

Při konzumaci samotných semínek nezapomeňte zapít alespoň jednou sklenicí vody.


Chia semínka a hubnutí

 

Díky vysokému obsahu prospěšných mastných kyselin a vlákniny jsou chia semínka ideálním doplňkem výživy při hubnutí. Vláknina ze semínek omezuje chutě svými sýtiacimi vlastnostmi. Kromě toho jsou bohaté na proteiny, které jsou nezbytné pro udržení svalové hmoty.

 

Další významnou vlastností chia semínek při hubnutí je vliv gelu ze semínek na žaludek. Semínka při styku s tekutinou a žaludečními šťávami vytvářejí fyzickou bariéru před trávicími enzymy. Tím přispívají k prodloužení intervalu přeměny sacharidů na jednoduché cukry. Semínka svou funkcí ovlivňovat cukr v krvi oddalují pocity hladu


Dávkování Chiao semínek

 

Doporučená maximální denní dávka je 25 gr. = 2 čajové lžičky. Tuto porci je ideální rozdělit si během dne a konzumovat je postupně.

 

Pozor !!! Chia semínka snižují krevní tlak. Pozor si musí dávat lidé s nízkým krevním tlakem, například lidé ve starší věkové skupině. Také lidé, kteří mají srdeční problémy nebo užívají léky na ředění krve by neměly konzumovat Chia semínka.

 

Výživové údaje na 100g:

Energetická hodnota 2194 kJ / 524,4 kcal
Tuk 20g z toho nas.mastné kyseliny 3g
Sacharidy 17g z toho cukry 0g
vláknina 34,4g
bílkoviny 21g
sůl 0,04g

Země původu: Paraguay

 

 

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat hodnocení
Nevyplňujte toto pole: